7 lépés: így vágj bele lakberendezős blogodba

Szerencsésnek mondhatom magam, mivel Instagram követőim száma napról-napra szépen gyarapodik, ezt persze nektek köszönhetem! Nagyon hálás vagyok a sok kedves üzenetért, a kemény munka mindig meghozza gyümölcsét! Pár napja feltettem nektek egy kérdést Instagram storyban, amiben arra voltam kíváncsi, szeretnétek-e tudni, hogyan és miképp indult el a mywhitenotes blog. Nagyon meglepődtem, ugyanis 87 válaszadóból, 85 követőm igennel válaszolt. Hatalmas boldogság volt ez nekem, mondanom sem kell! Ezzel a bejegyzéssel nem titkolt szándékom, hogy ösztönözzem azokat az olvasókat, akik szeretnének lakberendezéssel foglalkozni, de nem tudják hogyan vágjanak bele, nincs konkrét ötlet a fejükben, de szeretnének többet megtudni a blogolás világáról.



Amíg a skandináv országokban, és Nyugat-Európában hatalmas business lakással kapcsolatos oldalt készíteni a közösségi médiában, Közép-Európában ez aligha mondható el. A szomszédos országokat tekintve is csak Lengyelország emelkedik ki. Valószínűleg ez a magyar "influencer" társadalomból is adódik, csak olyan témában vagyunk hajlandóak postolni, amiben a pénzt látjuk , instant és rövidtávon. A blogolás ennél sokkal több, minthogy csak pénzért csináljuk.


Nem szeretnék túlságosan kitérni az influencerek világára, Magyarországon már kb. mindenki az, ha van legalább 5-10 ezer követője, de közben elfelejtjük a minőségi tartalmak gyártásának fontosságát. A legkedveltebb magyar blogolási témák egyértelműen a divattal, sminkkel, fancy életmóddal kapcsolatos tartalmak, amivel nem is lenne gond, ha időt szánnánk igényes postok előállítására és nem csak termékek promóciójára vagy 10%-os kuponkedvezményekre építenénk a közösségi média jelenlétünket. Csak egy dolgot tegyünk tisztába: attól, hogy kiírjátok a bioba, hogy content creator és influencer: ettől még nem lesztek azok. Szerencsére még nem veszett el az az igényes szemléletmód egyes bloggerekből, amikre építeni lehet és kell is a "mindenki influencer" magyar valóságban.



Közösségi médiában sikeresnek lenni nem könnyű, bármennyire is azt gondoljuk. Ugyanez igaz a blogolásra: kitartónak és elszántnak kell maradnod, akkor is ha éppen nem úgy alakul a követői bázis gyarapodása, mint eltervezted. Ezekkel az érzésekkel nekem is szembesülnöm kellett, nem másokhoz kell a profilomat hasonlítanom, hanem saját magamhoz: mennyi időt töltök el vele, mennyit teszek azért, hogy az emberek megkedveljék a témában közzétett bejegyzéseket és mennyire vagyok kitartó, hogy egyszer én is azt mondhassam, igen megcsináltam, mostantól talán könnyebb lesz! Mert tényleg minden kezdet nehéz, de ha elég elszánt vagy, akkor a siker csak idők kérdése! :)


Mint ígértem, a saját példámon keresztül veszem végig a lakberendezős blog és a hozzátartozó közösségi média profil létrehozását! Elő a kávéval, vagy az üdítővel, kellemes olvasást!


1. Téma

Több kategória közül is választhatsz, ha lakberendezésről szeretnél blogot illetve képi tartalmat előállítani:

-dekorációs elemek bemutatása (ha promóció a blogod célja, bár azt sosem tartom szerencsésnek, ha csak a pénzszerzés az elsődleges cél)

-különböző stílusok, esetleg egy kiválasztott stílus bemutatása (pl: skandináv, mediterrán, indusztriál stb.)

-otthon és kert bemutatása (ahogy én is teszem, bár nekem nincs kertem csak teraszom)

-3D-s grafikai látványtervek megosztása (szakemberek számára)



2. Cél

Ez akár egy marketing stratégia első pontja is lehetne, de cél definiálása nélkül nem érdemes bármibe is belevágni. Nálam a cél az induláskor egyértelműen az volt, hogy bemutathassam a lakásomat, bebizonyíthassam, hogy kis összegű befektetés is elég, hogy gyönyörű otthonunk lehessen. A lakberendezés sokak szemében egy exkluzív dolog, amihez nagyobb tőkére van szükség: én ennek az ellenkezőjében hiszek, ez kvázi a hitvallásom.


3. Stílus

Az emberek csak akkor tudják a képeid beazonosítani, ha egységes stílusban publikálod őket. Ez az elején valószínűleg többször is változni fog, amíg megtalálod a téged leginkább tükröző színeket. Nálam ez egyértelműen a pastel-fehér-szürke hármas, ami az elején nagyon nem így indult. Több filtert, beállítást, fényelést próbálgattam, amíg meg nem alkottam a most is használt beállításokat a képeimen.


4. Branding, avagy a név

A te döntésed, hogy ki vagy mi köré építed fel a brandet: a neved köré. vagy egy általad kitalált márkanév köré. Ha megfogadsz egy tanácsot, csak akkor készíts márkát a saját nevedből, ha specialistája vagy a szakmának, ez a végzettséged és lakberendezőként dolgozol.


5. Közösségi média

A lépés amiben hivatalosan is megvalósítod az ötletedet. Ha 7 évvel ezelőtt írtam volna meg ezt a bejegyzést, valószínűleg most a weboldal/blog regisztrálásának lépése jönne, de ennek kifejtését hagyjuk kicsit későbbre.


Két felület, ahol mindenképpen jelen kell lenned: Instagram és Pinterest. Ez a két platform az abszolút favorit a célközönséged elérése érdekében. Írj egy frappáns bemutatkozás, csak kérlek ne használd az influencer jelzőt, a felhasználók nem fognak komolyan venni (igen, a nagyobb márkák sem)!


Mielőtt publikálod az első képet és aktív jelenlétbe kezdesz, azt javaslom fotózz be előre több képet, ne egy képpel indíts, hanem hárommal. Gondolj bele, egy szimpla felhasználó vagy, az oldaladra tévedsz: követnél olyan oldalt, aminek csak 1 képe van? A kevesebb néha több, de nem ebben az esetben.


Az Instagram story a bizonyíték az új látogató számára, hogy a profilod aktív, rendszeresen frissíted és számíthat tőled megújúló tartalmakra. A storykban ugyanúgy elhelyezhetsz hashtageket, melyek szintén segítenek a követői bázisod növelésében. Számos követőket aktivizáló lehetőség közül választhatsz: kvízek, kérdések, szavazások stb. Kiemelésekbe bármelyik sztorit kimentheted, ez egy király lehetőség arra, hogy színt vihess a profilodba.


A hashtagek használata akár egy külön bejegyzés is lehetne, a közösségi bejegyzések elérésének 70%-a hashtag keresések alapján jön létre. Maximum 30 hashtaget mellékelhetsz postodhoz egyidőben. Az Instagram többször változtat a hashtag policy-jén, jelenleg engedélyezett az, hogy a hashtagek törlése után újra publikálhasd és a keresések tetején jelenj meg. Én ezzel részben értek csak egyet, a friss bloggereknek ez egy kitűnő követés forrás, viszont akik több ezer követővel rendelkeznek, nem értem miért kell ezt alkalmazni, abszolút értékromboló hatást érnek el ezzel. Mindig a számodra legrelevánsabb kulcsszavakat add meg, például a makeup hashtaggel nem tudod azt garantálni, hogy a számodra fontos célközönséget éred el. Amíg 100 követővel nem rendelkezel, próbáld meg ismerőseidet, barátnőidet megkérni, hogy kövessenek, így támogatva céljaid elérésében. :)


6. Blog elindítása

A weboldal beizzítása egy mérföldkő minden márka életében. Ezt a lépést akkor valósítottam meg, amikor már a fejemben letisztult a stílus, a cél, kaptam visszajelzést követőktől amikből le tudtam szűrni, mit kell elengedni és mivel kell nagyobb erőbedobással foglalkozni. Azt tudom tanácsolni, hogy csak akkor kezdj bele blog írásába, amikor elkötelezett lettél a saját márkád iránt, tudsz kellő mennyiségű időt belefektetni a bejegyzéseidbe és célod van, el szeretnél valamit érni az írásaid által.


Blog weboldal kötelező elemei:

-menüsor, amiben az aloldalak átlinkelését teszed lehetővé

-logó, az ismertetőjegyed

-cikkgyűjtő szekció, ahol a legutóbb publikált bejegyzéseket osztod meg

-footer, benne a közösségi média felületek elérhetőségei



7. Folyamatos tartalomgyártás

Semmi sem örök, ha nem csinálod teljes erőbedobással. Sosem dőlhetsz hátra, mindig a megújulás vezéreljen, ettől leszel hiteles és szerethető személyiség a bloggerek világában! Olyan tartalmat ossz meg, ami téged képvisel, amivel te is egyetértesz, nem kellenek kamu bloggerek, sem a lakberendezésben, sem más témában! :)